Gospodarska diplomacija

Diplomacija u službi gospodarstva

London, 30. siječnja 2018.

Prezentacija hrvatskih vina u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Londonu

U prigodi obilježavanja Dana zaštitnika vinara i vinogradara “St Vincent of Saragossa“ 22. siječnja ove godine u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Londonu održana je prezentacija hrvatskih vina, podrijetlom s Korčule te Slavonije i Zagorja, u organizaciji Britansko-hrvatskog poslovnog kluba “British Croatian Business Club – BCBC“ i Veleposlanstva.

Veleposlanik Igor Pokaz u svom prigodnom govoru ukazao je na potrebu daljnjeg unaprjeđenja promocije hrvatskih vina na britanskom tržištu, a predstavnici BCBC-a skrenuli su pozornost na dugu tradiciju i znanje o vinogradarstvu u Hrvatskoj.

Poglavito zanimljiva i korisna bila je prezentacija hrvatskih vina od strane Christophera Burra, poznatog britanskog Master of Wine iz Institute of Masters of Wine u Londonu, koji je govorio o izloženim sortama vina kao što su Pošip, Plavac, Plavac Morkan, Merlot, Korčulanka i Rose vinarija 'Blato 1902' s Korčule, Galić d.o.o. iz istočne Slavonije te obiteljske vinarije Jarec Kure iz Zagorja. Pritom je izdvojio i naročito pohvalio vino 'Plavac', kao najukusnije vino koje je ikad kušao.

Govoreći o mogućnosti plasmana kvalitetnih hrvatskih vina na izuzetno konkurentno britansko tržište, ukazao je na nekoliko važnih elemenata. Kao prvo, skrenuo je pozornost na činjenicu kako se 86 posto britanskog tržišta vina odnosi na vina čija cijena po boci iznosi manje od šest funti. U tu cijenu je uključeno 35 posto provizije koju uzimaju veliki britanski maloprodajni trgovački lanci te visoki porez na alkohol u iznosu od 2,16 funti po boci, što znači kako proizvođač po boci vina u Ujedinjenoj Kraljevini u konačnici dobiva jedan euro ili manje. S obzirom da Hrvatska nema tako velike kapacitete za proizvodnju vina koje bi se po tako niskim cijenama moglo plasirati na britansko tržište, Burr je kao drugu, daleko povoljniju i poželjniju varijantu za hrvatske vinare predložio uspostavljanje poslovnih kontakata s 'the high-end' tržištem, odnosno restoranima, hotelima te manjim specijaliziranim trgovinama u Ujedinjenoj Kraljevini.

Pored toga što, prema njegovom mišljenju, hrvatski vinari također moraju nastaviti ulagati u uzgoj vinove loze i kvalitetnu opremu vinskih podruma, u čemu se već osjeća znatan napredak posljednjih godina, posebno je naglasio kako moraju početi snažno ulagati u prodajni marketing, odnosno u pronalaženje adekvatnih distributera, koji u UK uzimaju 15-20 posto provizije te se usredotočiti na ciljana tržišta kako bi izgradili dugoročni brend prepoznatljiv svugdje u svijetu.

Osim vina, gostima su prezentirani i proizvodi pršutane “Pršut Voštane“ d.o.o. te “Dim-Mes“ d.o.o. djevičanska maslinova ulja s Korčule i Šolte, paški sir “Paške sirane“ d.o.o., kao i razne druge hrvatske delicije.

Među gostima su također bili predstavnici The London Chamber of Commerce and Industry, The London Southside Chamber of Commerce, The British – Serbian Chamber of Commerce London, The British Expertize, The International Business and Diplomatic Exchange, The Rotary Ampthill & District, Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Odbora za turizam Hrvatskog sabora, Ureda HTZ u Londonu, Hrvatskog svjetskog kongresa za UK i Irsku, Hrvatske katoličke misije u Londonu te u posljednje vrijeme sve brojnije britansko-hrvatske poslovne zajednice u Ujedinjenoj Kraljevini.