Gospodarska diplomacija

Diplomacija u službi gospodarstva

Peking, 13. rujna 2017.

Kina razmatra vremenski okvir za zabranu vozila pokretanih fosilnim gorivima

Zamjenik kineskog ministra industrije i informacijskih tehnologija Xin Guobin, na Međunarodnom je forumu o razvoju kineske automobilske industrije, održanom u Tijanjinu 8.-10. rujna, izjavio je kako kineske vlasti istražuju mogućnosti stvaranja vremenskog okvira u kojem bi se zabranila proizvodnja i prodaja vozila s benzinskim i dizelskim pogonom.
 
Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija započelo je istraživati tu mogućnost i razmatrati vremenske okvire za rješavanja ovoga pitanja, koje ima značajan utjecaj na okoliš, ali i na rast kineske autoindustrije. Nadležna kineska tijela rade na prijedlozima za potencijalno ukidanje vozila pokretanih fosilnim gorivima, s ciljem da na cesti nađe više automobila pokretanih novim oblicima čiste energije. Predloženo je kako bi nadležne kineske službe trebale razmatrati sličan raspored kojeg se drže Francuska i Ujedinjeno Kraljevstvo koji do 2040. planiraju ukloniti sa svojih cesta spomenute vrste vozila.

Kinesko Ministarstvo financija će, prema riječima Xin Guobina, surađivati s Ministarstvom industrije i informacijskih tehnologija te drugim tijelima u cilju promicanja nove politike energetskih kredita. Konkretno, prema novim predloženim mjerama, svaki kineski proizvođač automobila će tijekom 2018. godine morati ostvariti 8 posto od svoje proizvodnje za električna i hibridna vozila odnosno 10 posto tijekom 2019., i 12 posto tijekom 2020. godine. Proizvođači automobila koji nisu u mogućnosti zadovoljiti ove ciljeve morat će kupiti ''kredite'' od konkurenata koji imaju višak.

Osim električnih i hibridnih vozila, nadležne kineske službe također potiču i koncept ''pametnih automobila'', uključujući i tehnologiju ''samovožnje'', te izrađuje nacionalnu razvojnu strategiju za pametne automobile koja bi trebala dati smjer u promicanju pametnih automobila te voditi kineski razvoj inteligentnih automobila u budućnosti. U praksi, posljednjih nekoliko godina veliki broj kineskih tvrtki, uključujući vodeće internetske tehnološke tvrtke, počele su već ulagati u tehnologiju ''smart-car''.

Inače, Kina je u 2016. proizvela i prodala više od 28 milijuna vozila, i već osam godina uzastopno najveće automobilsko tržište na svijetu te najveći proizvođač i tržište za vozila pokretana novim vidovima energije, s više od pola milijuna automobila koje su prošle godine proizvedeni i prodane.

Prema ranije objavljenim smjernicama Državnog vijeća, Kina bi do 2020. trebala izgraditi više od 12.000 novih stanica za punjenje kako bi se ispunila potražnja preko 5 milijuna vozila pokretanih novim vidovima energije. Vlada raznim mjerama promiče korištenje vozila pokretanih novim oblicima energije u cilju olakšavanja pritiska na okoliš. Mjere uključuju subvencioniranje električnih vozila, i davanje poticaja za proizvođače i kupce.